Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 31 januari 2010

överdrag till våra köksstolar


För att rädda våra stolsdynor, klädda med ljus klädsel, undan det eviga matkriget, så fållade jag bara ett grått, ganska grovt möbeltyg, som hänger ner över stolens sidor en liten bit och sedan sydde jag på spets att knyta fast det hela med.
Det blev riktigt bra, även om bilden är dålig. Det var jättelätt att sy, och överdragen, eller vad man nu ska kalla dem, har klarat av ett till hälften uthällt filpaket utan att själva stolssitsen blev fläckig. Men, jag måste ju erkänna att den dag vi har större barn som äter utan att spilla så mycket, så åker överdragen av igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar