Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

fredag 29 januari 2010

post julen


Det har snöat så mycket de senaste dagarna att jag nästan får lite julfeeling - igen, trots att julen är över. Därför tänker jag visa vårt finaste julpyssel från i julas. Tyvärr blev det bara lite egenpåhittat pyssel som jag inte har foton på, mest på grund av galna sonen. Det är tur att de blir äldre och man får lite mer tid. Nu sitter jag i hans rum och barnen leker - det brukar funka ett litet tag i alla fall.
De här tomtarna har dottern och jag pysslat ihop tillsammans. Det är ett pandurokit som vi fick genom ett pocket och pysselbyte hos En bok om dagen. Det funkade jättebra att göra tillsammans även om det inet var något av Panduros juniorkit. Hon målade och limmade, och jag sydde.
Jag tycker de blev ganska söta, och jag har sparat luvmönstret som kom med, det kan ju vara bra att ha. Det är inte mycket jag samlar på mig, men pysselmönster och ideér kan jag inte sluta samla på. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar