Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 7 februari 2010

idag har jag sytt!




Idag har jag sytt en väska. Jag började här, med intentionen att sy en förvaring för de böcker som sonen inte får leka med eftersom han då äter upp dem. Det verkade så smart att hänga upp på spjälsängen eftersom vi inte har något smartare ställe att ha dem på.


Som ni ser så slutade det lite annorlunda. Jag orkade inte göra två påsar, och eftersom jag inte mätte tyget utan bara tog en bit jag hade som verkade lagom stor, blev formen helt annorlunda.


Jag har använt ett gammalt ikea-tyg som låg här, och så lite stuvbitar från tildatygerna att dekorera med. Jag har broderat också, jag skrev av lite typsnitt från Tildas hus på frihand. Nu hänger väskan på spjälsängen, sonen sover så jag kan inte visa hur det blev, men det ser fint ut. Fast jag måste sätta på kardborrebanden i handtagen bättre, de var rätt gamla så limmet släpper lättare än själva knäppningen!


Dottern har faktiskt varit med på ett hörn också, jag höll i tyget, hon trampade på symaskinen!
Update: Jag har lagt till en bild när väskan hänger på sängen också. Tyvärr är den fortfarande tom, jag måste sy fast kardborrebanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar