Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 21 mars 2010

Gårdagkvällens virkprojekt


Igår började jag äntligen virka de fina påskäggen från Hendes verden. Jag virkar i baby pascal från Järbo garn, och det är ju väldigt tunt, så det tar lång tid. Jag har bara hunnit med ett, och då blev det mindre än det skulle eftersom jag gjorde lite fel. Färgerna är helt annorlunda också. Men jag tycker det blev fint. Hela zinkkrukan ska fyllas med små virkade ägg i dessa färger, plus ljusrosa.
Ikväll kommer två av mina tjejkompisar hit på middag, så då blir det nog inte så mycket gjort. Här började dagen redan kvart över fem - sonen är mogonpigg- så det blir nog tidigt till sängs.

1 kommentar: