Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 17 mars 2010

Inspiration: vårljus!


Igår på seneftermiddagen var det så härligt ljus i vårt kök, så jag kunde inte låta bli att ta ett foto och försöka fånga det för andra, gråare dagar. Som idag, när det till och med snöar lite igen.
Längst till vänster i fönstret, som finns ovanför vår diskbänk, står en groda som är en present från svärmor. Så fort snön är borta så ska den få flytta ut i trädgården. Det ska också de överblommade narcisserna få göra. Den lilla hästen målade dottern med guldfärg på sjukhuset, det var en av de allra första sakerna hon orkade göra efter operationen. Så nu har den flyttat in hos oss, full med minnen.
Nu vill jag börja med krokusdockan hos Ulliga gulliga saker, så det får bli kvällens projekt. Vår!


1 kommentar:

  1. Hej Denice!
    Låter som om du har en bra ambition,d.v.s. att pyssla för att det är kul, jag tror att det är då det blir bäst och utvecklingen går rakt uppåt. :)
    Vilken gullig dotter du har, hon ser ut att gilla pysslet också.
    Kul att du vill vara med i min tävling och välkommen till min blogg. Jag kommer att följa dig också, vilken dialog vi får beror på kommunikationen.
    En bra dag önskar jag dig.

    SvaraRadera