Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 18 mars 2010

Pompoms




Tydligen kallas de där garnbollarna som vi gjorde och hade på våra mössor när vi var små för Pompoms. Jag har köpt ett set med en sorts magnetisk plastring som gör det lätt att göra sådana bollar. Det är fyra små halvcirklar som man sätter ihop för att det ska gå lätt att linda runt garnet, först runt en halvcirkel och sedan runt en annan för att sätta ihop dem sen. När det är gjort är det bara att klippa upp garnet och sedan knyta en garnända runt hela altet, eftersom även halvmånarna sitter ihop magnetiskt. Smart för mindre barn, som min treåring. För henne är det svårare att snurra garnet runt en hel cirkel i papp, vi har nämligen provat. Dessutom så kan man använda även stora nystan på det här sättet.


I paketet med plastringarna fanns även garnnystan, gissa om dottern är mäkta stolt över att ha sina egna garnnystan!


Hela pysselsetet köpte jag i en leksaksaffär som heter Happies, men de finns säkert att köpa även på andra ställen.

2 kommentarer:

  1. Så roligt, tänk vad bra att de utvecklar saker.
    Förstår att det är kul att kunna göra alldeles egna. :)
    Ha det så gott.

    SvaraRadera
  2. Ah, det där låter som ett utmärkt inköp. Skall dock försöka på "det gamla goda" sättet idag med min Em. Hon är hemma från dagis och jag måste hitta på något att roa sjuklingen med... Men går det inte tror jag att jag får lägga en beställning på en sådan där praktiskt ring.

    Trevlig helg!
    Cathrin

    SvaraRadera