Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

måndag 29 mars 2010

Titta! En teater!




När dottern såg dessa hjärtan (de nedersta) på Lekolär ville hon genast göra likadana, men vi hade inte material hemma. I stället gjorde vi en egen variant (översta bilden) där vi klippte ut hjärtan i kraftigare papper och tejpade fast på grillpinnar. Dottern dekorerade sitt hjärta först, medan jag klippte ut delar till fjärilen och tejpade fast dem samtidigt. Jag hade tänkt att hon kunde ha dem bara som dekoration i en blomkruka eller något, men dottern hade en bättre idé. Det blev en TEATER. Nu tror jag att vi ska göra figurer istället, så har hon fler små skådespelare.

Det var så enkelt, så jag vill verkligen dela med mig av idén. Och det bästa av allt är att även en treåring kan klara det själv, kanske med lite hjälp att klippa ut en rolig form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar