Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 15 april 2010

Äntligen vitsippor i Saltsjö-Boo!

Det är inte som i vitsippsskogarna hemifrån, men det finns i alla fall några blommor att plocka här och var. Just under våren längtar jag hem, här finns inga vitsippshav, inga skogar med så mycket vitsippor att du inte kan gå utan att trampa på någon. Här kan du inte plocka en enorm bukett på bara en liten stund. Å andra sidan har jag några vitsippor som växer vid foten av körsbärsträdet i vår trädgård. Det går bra det också.

Fina jordgubbsmössan är tyvärr inte mitt verk, utan min fantastiskt duktiga mammas. Vi har dem i ett par olika storlekar, och blåbärsmössor också. Jag älskar dem, de är så fina.

Nu har jag jobbat i två dagar, och kommer sakta men säkert in i det. Pysseltiden är ganska minimal, så jag kanske inte kan uppdatera varje dag framöver. Men jag ska göra mitt bästa, så länge jag har något jag vill dela med mig av så gör jag det.

Idag har jag godkänt 10 deltagares kommentarer till utlottningsinlägget. Det här övergår all förväntan, jag är så glad att ni är så många som vill vara med. Jag ska försöka hinna med att dra en vinnare under dagen den 17/4, så håll utik här under eftermiddagen/kvällen! på lördag!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig bild, barn och vitsipps buketter hör liksom våren till.
    Mössan är så gullig, en klassiker, verkligen.
    Hoppas det går bra med jobbet.

    Önskar dig en bra dag.

    SvaraRadera