Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

lördag 8 maj 2010

allt som kan gå fel då du stickar en sjal


Det är inte meningen att det här ska bli en sjal verkar ödet säga mig. Förutom alla de där hålen som jag lyckades skapa vid de förkortade varven, så har jag dessutom räknat fel så att det är 4 cm som inte har någon volangkant, och dessutom så skulle jag använt till exempel rundstickor, för som ni ser på bilden så fick inte alla dryga tusentalet maskor plats på stickan vid varvets slut. En strumpsticka fick rädda mig. Förutom det här har sonen dragit bort en sticka med måånga tappade maskor som följd, jag har tappat maskor lite då och då och dessutom håller garnet på att ta slut, så istället för att göra ett varv till som jag tänkt så håller jag på att maska av nu. Och det är tveksamt om garnet räcker ens till det...
Vilken tid det tar föresten. Att maska av mer än tusen maskor. Känns som jobb resten av kvällen.

1 kommentar:

  1. Oj, vad jobbigt!
    Haha... För några år sedan så skulle jag virka en rund grytlapp som julklapp till min mamma. Gissa hur det slutade...
    Ett underlägg till ljusstakar... ^^
    Jo, Dom yttersta varven hade typ korvat upp sig, så jag tycket det passade som ett underlägg... ^^

    Kram,
    Linn

    SvaraRadera