Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

lördag 22 maj 2010

en liten häst

Igår bestämde jag mig för att försöka göra färdigt mitt lilla amigurumiprojekt. Tyvärr gick jag bet på ridjackan som tillhör ryttaren, så jag blev bara halvfärdig. Men en liten häst är väl inte fel! Dottern blev jätteglad och lekte med den halva morgonen. Mönstret hittar du här. Jag virkade alla delar först, det var hur många som helst, och sköt på monterandet, som vanligt. Men den här gången blev jag faktiskt rätt nöjd. Enda abret var att ena örat försvann, och på grund av majutmaningen så har jag gjort slut på allt det mörkgrå garnet (hästen är mörkgrå i verkligheten) så ett tag trodde jag att det skulle bli en öronlös häst, innan jag hittade örat under soffan. Puh!

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken söt häst! Kanske jag skulle våga prova att virka en också...? Har aldrig gjort något sånt förut :)

    Kram Outi

    SvaraRadera
  2. Vad i hela friden så snygg. Skulle du kunna sticka/virka en sån till mig? Haha skoja bara

    SvaraRadera