Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 13 maj 2010

färdig volanjsjal/scarf


Här är jag lite ofrivillig modell av volangsjalen/scarfen. Det går ju inte fota den någon annanstans än på. Mönstret har jag hittat här, och garnet jag använde är baby pascal, ett nystan gav det här resultatet, jag hade gärna gjort några varv till om jag haft mer garn för det blev lite tight mot slutet. Jag använde vanliga stickor, och det var inte att rekommendera, för maskorna fick inte plats. Men det är ett mjukt och härligt garn, och jag älskar volangkanten. Originalet ser annorlunda ut, men jag älskar verkligen resultatet och vet redan att jag kommer använda den mycket. Men det är väldigt, väldigt många maskor att maska av, som jag skrev förut.

4 kommentarer: