Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

lördag 1 maj 2010

Jag är också med i majutmaningen


Reglerna för denna utmaning finns om du klickar på bilden högst upp till höger vid sidan om inläggen i bloggen. Då kommer du nämligen till bloggen Beas barnsligheter, som tagit tagit initiativ till detta. Utmaningen passar mig utmärkt, eftersom det går ut på att man inte ska köpa nya pysselgrejer under en månads tid, utan istället botanisera bland de egna förråden och göra färdigt projekt som ligger, gärna ett i veckan. Det enda som ställer till det lite för mig är att min fyllnadsvadd börjar ta slut, och det är bara dispens på sytråd :-).

Jag har i alla fall börjat idag med ett amigurumiprojekt med några av de triljoners billiga nystan som ligger och skräpar överallt i vårt hem. Jag tänker vara lite hemlig med vad det är för något, jag hittade nämligen ett så fint mönster som verkligen var lekvänlig dessutom, och vill suga lite på den karamellen. Jag har virkat hela dagen idag, och är klar till en fjärdedel.

Idag är det föresten första maj, och jag och sambon firar femårig förlovningsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar