Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 2 maj 2010

Jag gör en seriös insats



Ska man nu rota i sina gömmor efter gamla projekt så ska man ju göra det ordentligt. I en gammal plastpåse med texten "Denice 9e" på hittade jag denna korsstygns... ja vad det nu skulle bli. En kudde kanske? Men det känns lite för mycket, detta är inte ett projekt jag kommer att avsluta, trots att det är svårt att komma på vad jag ska göra med det. Ska jag slänga något som säkert tagit tonåriga mig många timmar att skapa? Jag blev ju nästan färdig.



Jag hittade flera ramar och korsstygnskit också. Frågan är om det går att hitta på något kul med ramarna, jag skulle gärna sätta mig och brodera, men korstygn känns inte så hett. I alla fall inte i form av små tavlor med typ julbocksmotiv... Ett kit var till och med helt oöppnat, tänk! De andra var påbörjade, men en bra bit ifrån färdiga de också.






Däremot var det lite kul att hitta allt broderigarn, som jag säkert kan hitta användningsområden till. Och trälådan har jag faktiskt gjort själv, men det var 20 år sen.

2 kommentarer:

  1. Synd att slänga broderiet. Låt det vara som det är, gör en kudde till stumpan av det!

    SvaraRadera
  2. Jag var väldigt förtjust i korsstygn förut men nu gillar jag det inte alls. Men förmodligen så kommer jag ändra åsikt om det.
    Jag skulle nog ha lagt det i en låda märkt med nostalgi och sparat det några år till. Du har ju rätt i att det bär emot att slänga något man lagt ner så mycket tid på.

    SvaraRadera