Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 19 maj 2010

räddaren i nöden

Idag har det varit sommarvärme och vi har haft vår gräsklippningspremiär för i år. Men jag kunde ju inte låta våra fina gullvivor förfaras, så jag och dottern gick ut och plockade av de flesta innan sambon körde igång gräsklipparen. Högst uppe vid vår tomtgräns har vi sparat ett parti som ska få vissna ner och sprida sig. Jag blir lika lycklig varje år som gullvivorna kommer, så jag vill ha många. De verkar dessutom föröka sig med hög hastighet även där vi klipper gräset, för det verkar vara fler i år än förra året. Å andra sidan så verkar det finnas mycket av allt i år, kungsljusen som jag gärna vill bli av med hittar jag i princip överallt i trädgården.

1 kommentar:

  1. Vi har också massor av gullvivor som sprider sig som tokar (ibland verkar vi leva parallella liv du och jag:-) ) och kungsljus också fast dom gillar jag verkligen. Tuffa blommor helt enkelt. I år har de lyckats slå rot mellan två tätpackade plattor på altanen. Jag är så imponerad att jag inte ids flytta på dem!
    :-)

    SvaraRadera