Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

fredag 7 maj 2010

så lite tid och så mycket i huvudet


Den här bilden är tagen på sjukhuset några dagar efter operationen, när dottern började orka något igen. Första pysslet helt enkelt. Nu är det bara några dagar kvar till det förhoppningsvis sista gipsbytet.
Här händer det lite grann med mina pysselprojekt, men inget är färdigt, kanske något hinner bli klart till imorgon så jag kan blogga om det. Tiden är så knapp nu när jag jobbar heltid, precis som så många av er andra skriver. Just nu har jag tagit upp min volangsjal igen, det tar emot lite för garnet håller på att ta slut innan jag hinner färdigt med den - men jag har fler majutmaningsprojekt liggandes. Vad sägs om ett par pulsvärmare som legat sen i julas och den där virkade maten som min kompis dotter fortfarande väntar på till exempel? Dessutom har jag garn till ytterligare två sjalar som det bara är att sätta igång med. Om någon har tips på mönster till en enkel men fin stickad mohairsjal så lämna gärna en kommentar och en länk. Skulle ju vara perfekt med en sådan sjal till de svala sommarkvällarna som väntar, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar