Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

måndag 24 maj 2010

upp till bevis



Jag har ju påstått här i bloggen att jag är en sådan som gärna gör egen saft och grejar, men det var ett litet tag sen nu så jag kände att det var dags. Sommaren är ju lite saftsäsong. Det blev saft på resten av rabarbern som fanns i frysen, tillsammans med några jordgubbar för att det ger så härlig färg och så lite kardemumma bara för att spexa till det hela lite. Flaskorna är urjobbiga att diska, så i vanliga fall brukar jag mestadels använda sirapsflaskor som funkar i diskmaskinen, men vad gör man inte för att bilden ska se lite roligare ut i bloggen, haha.


Rabarber och jordgubbar i härlig blandning...



...men de ser inte lika roliga ut i silduken.

2 kommentarer:

  1. Låter som en himla god saft!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken bra idé. Jag har ju också frysta rabarber kvar.

    SvaraRadera