Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

fredag 28 maj 2010

Vart har jag tagit vägen?

Det känns som evigheter sedan jag bloggade, men jag inser att det är faktiskt inte så länge sen. Jag har bara inte pysslat så mycket de senaste dagarna. Eller, rättare sagt, jag har stickat på min sjal, och fler bilder på en halvfärdig sjal känns inte så skoj. Jag håller också på med en liten present till en nyopererad liten tjej, hoppas bli färdig ikväll eller imorgon.

Jag har inte ens fotograferat mina planterade frön ännu. Det verkar gå lite halvlångsamt med dem, lite ser det ut att spira i landet, men det kan lika väl vara ogräs... I helgen ska vi gräva upp några stora spireabuskar eftersom vi ska få ny trall till vår altan på måndag.

För övrigt så ska dottern opereras igen den 3 juni, alltså på torsdag. Så dagarna är mest en enda lång väntan när vi låtsas att allt är som vanligt. Men det är det ju inte.

1 kommentar:

  1. Det låter som om det är en del på gång hos dig.
    På många plan.
    Lycka till på torsdag.
    Kramar från mig

    SvaraRadera