Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 22 juni 2010

halsband med mera

Jag hittade en förpackning pärlor som jag helt glömt bort när jag röjde en garderob i sonens rum. Dottern blev alldeles lycklig och började genast göra halsband till bästa dagiskompisen. Jag tycker hon är jätteduktig, det kommer mer och mer mönster i det hön gör, alltså att hon inte bara slumpmässigt väljer pärlor utan hon har en tanke bakom hur de hamnar på tråden.


... dessutom är hon kreativ, igår klippte hon ut bitar ur silverpapper och slog hål på klistermärken som absolut skulle hamna i ett halsband...

Såhär ser i alla fall de nygamla pärlorna ut, jag blir själv riktigt sugen på att göra ett själv. Det enda jobbiga var att dottern hällde ut hela asken med de minsta pärlorna innanför gipset, så vi har ägnat många timmar åt att försöka plocka bort dem. Vi får väl se hur många de hittar på sjukhuset vid nästa gipsbyte!
Som en liten bonus tänkte jag visa hur fint det blivit hemma hos oss nu när trallen på uteplatserna är utbytt:
En liten kille som leker med vatten på balkongen...



Uteplatsen på baksidan ser numera ut såhär. Busklös, och fri från diverse andra växter. Det är inte klart än, så jag visar inga närmare bilder. Vi ska fylla på med sten mellan berget och trallen och plantera växter i stora krukor. Det är i alla fall skönt att ha en stor altan som INTE lutar vilket det gjorde tidigare.

5 kommentarer:

  1. Mmmmm härligt med fräsch altan, jag vet =) Det ser jätte fint ut. Men oj vad jobbigt det lät att mini-pärlorna hamnade innanför gipset... måste ha varit ett himla pill att få ut dem =/

    Hoppas lill-tjejen blev nöjd med sitt halsband ändå! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. hej Denice..det är kicka från habo..här sitter vi jag och din mamma och har det skönt...är jätte glad att ha fått din blogadress...jag kommer att läsa den...stor puss och kram till er alla..vi ses snart

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen toppenroligt när barnen också vill vara med och skapa och man ser att det finns tanke bakom också.
    Vilken stor och härlig altan ni har fått.

    SvaraRadera
  4. trevlig midsommar till dej och din familien. kicka och owe

    SvaraRadera