Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 9 juni 2010

Minimello



Medan lillebror fostras i pysslandets anda genom att få plocka med kritor och färgpennar (nåja, ett och annat streck eller prick producerar han faktiskt också)....



... har dottern massor med pysselmaterial framme, med ett kreativt projekt:




En minimelloartist! Hon har designat den helt själv, alltifrån de enorma gröna ögonen till...





... de påklistrade dekorationerna.



Vill du ... nej, förlåt, jag tror att bara barn får delta (fasen också!) skicka in en minimelloartist, hittar du klippet här.

3 kommentarer:

  1. Den är underbar! Är ni hemma nu igen? Hoppas allt är bra.

    SvaraRadera
  2. Vilken kreativitet, figuren är jättefin! Krama sötnosarna från mig!

    SvaraRadera
  3. Så härlig! Hon är kreativ din dotter.
    Önskar dig och er en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera