Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 4 juli 2010

en stor giraff till en liten bebis




Äntligen är min virkade giraff klar. Jag har länge velat virka en av Ia Nyckelpigas fina giraffer, och när min syster bad mig virka något till hennes kompis bebis så valde jag den. Jag hade ingen aning om att den var så stor när jag började, så det har tagit sin tid. Jag valde restgarner i milda och neutrala färger eftersom bebisen inte är född än. Jag är i alla fall väldigt nöjd med resultatet, hoppas mottagaren blir det också. Sista bilden är mest för att ge ett hum om storleken.
Jag har följt mönstret förutom vid huvudet då man virkar fast det på kroppen, där gjorde jag färre varv. Svansen gjorde jag utan att räkna hur många varv medan jag använde 30 fasta maskor på hornen. Ögonen fick bli bruna och vita istället för svarta och vita.

2 kommentarer:

  1. ÅH!! Den är jätte jättefin!! ((: Tusen tack! Vad vill du ha för den?? ((((:

    SvaraRadera