Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

lördag 4 september 2010

Lek-köket



Jag har roat mig med att virka småsaker till lekköket. Små projekt går fort och kräver inte så mycket tankeverksamhet, men barnen blir glada.


Tårtan ska dekorera paketet när dottern går på kalas idag. Jag virkade efter Erica Laurells mönster, men gillar bättre det jag gjorde förra gången, som var en blandning av mönster och egenpåhitt.


En barngrytlapp, jag virkade efter Erica Laurells mönster, men det är superlätt att hitta på själv också. Jag tyckte den blev lite för liten, å andra sidan är kastrullerna från Ikea väldigt små de också.


Maten gjorde jag för länge sen, minns inte ens om jag gjort efter mönster eller på egen hand, men det är ju superlätt om man kan grunderna i virkning. Bara att öka först och minska sen när man har lagom stora köttbullar. Stekta ägg kan man googla efter.

1 kommentar:

  1. Hej Denice,

    Vilka fina kreationer!

    Jag läste om ditt inlägg på http://www.familjeliv.se/Forum-19-88/m61108046-23.html
    Vad praktiskt att du handlar på mathem.se

    Hur kommer jag i kontakt med dig gällande ett förslag?

    Bästa hälsningar,

    Jose

    SvaraRadera