Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 12 september 2010

Vi har nåltovat!

Dottern fick en pysselsats med ulliga får att nåltova av min farmor. Hon provade lite grann, men det slutade med att jag fick sköta nålen och hon målade en trädgård med gräs och en fårgunga som de färdiga fåren skulle få bo i.

Ull!

Om jag har rätt teknik? Ingen aning, men det blev i alla fall ett resultat...


Så här fina blev våra två får! Själva kitet skulle innehålla material till nio får i två olika storlekar. Det struntade vi i, får se om det blir fler än två får. Vi kanske hittar på något annat med resten av ullen.
Det var i alla fall superkul att nåltova, jag vill definitivt fortsätta. Kanske några hjärtan till jul?



4 kommentarer:

  1. Men vad fina de blev.
    Tänk vad mycket man kan bli sugen på att göra. Allt hantverk och pyssel verkar kul.
    Önskar dig en fin vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Dom är jättefina! Och vet du, just de där fåren (för det är väl ett set från Panduro) var det första tovningsprojekt jag någonsin tog mig an!
    Ha en bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    du var inne på www.moyadesign.se och nominerade din dotter till gåvoängeln via gästboken. men när jag skulle sända dig ett mail tillbaka så funkar inte den mailadress du angivit... :( kanske du råkat skriva någon bokstav fel? hur som helst så hade jag velat sända din dotter en skyddsängel och hoppas nu på att du kan sända mig ett mail på info@moyadesign.se så kan vi prata mer där. må gott, mvh Sofia

    SvaraRadera