Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 5 oktober 2010

istället för tvätt




Jag har bosatt mig i tvättstugan en stund några kvällar i rad. Jag önskar jag kunde säga att jag tog hand om tvättberget, men det har jag inte gjort. Jag har äntligen börjat måla den stora spegeln som ska hänga i vår hall. Det är dock många lager kvar, den är mörkbrun i grunden.

Förutom det har jag stickat på mössan och muddarna som varit på stickorna hur länge som helst, och ägnat lång tid åt att leta efter ATC-kortet från Toktova och mitt kort som ska sändas till henne - jag har nämligen lagt dem på ett barnsäkert ställe i väntan på fotografering och minns inte var. Det går troll i det där.

2 kommentarer:

  1. Trevlig att höra att det finns fler som sitter i tvättstuagan och målar. Jag är dock inte lika ordentlig som du och lägger ut papper på golvet.
    Lycka till med målningen och glöm inte bort tvätten.

    SvaraRadera
  2. Barnsäkra platser alltså... jag känner igen mig. Försvinner fler prylar från barnsäkra platser än från icke barnsäkra platser? Jag vet inte. Däremot så hittade vi vårt försvunna durkslag i tvättmaskinen igår. :-)

    SvaraRadera