Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 14 november 2010

mönsterstickningspremiär


Det tog mig bara två kvällar att bli klar med den här pulsvärmarna, eftersom det var så kul att mönstersticka. Mönstret är från Stickfrossa och finns här. Jag har följt mönstret förutom några småfel och att jag la till en raad halvstolpar när jag virkade på den vita kanten. Jag använde ett tunt mohairgarn (rest) så det blev lite för tanigt med bara fasta maskor.

4 kommentarer:

  1. Åh vad fina de blev. Jag skulle behöva göra pulsvärmare snart för det är superkallt på kontoret där jag jobbar :-).

    SvaraRadera
  2. Dom där muddarna skriker: sticka ett par till dig också!!! Superfina!

    SvaraRadera
  3. Helt underbara, så fina de är.

    Önskar dig en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera