Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 5 december 2010

helgpyssel


Idag var jag och dottern (resten av familjen också, men de stannade hemma) bortbjudna på glögg i Stureby, och pysselkväll på söder som tyvärr inte blev av. Till glöggen tog vi med smällkarameller med lite godis i som present till döttrarna, och till hela familjen gjorde vi rabarbersaft med jordgubbar och kardemumma. Vad gör man när man inte har tid att springa i affärer... Jag är ju som de flesta vet ingen papperspysslare/scrappare, men en liten etikett fick jag till i alla fall, i kartong, fastbunden med en tunn silvertråd och så med vanlig skriven text på. Blev rätt fint.



Julkalendern innehöll igår ett Spidermanägg till dottern - som blev själaglad, hon älskar spiderman nämligen. Idag fick jag ytterligare ett gulligt mininystan, denna gång i gult. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar