Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

lördag 11 december 2010

muddbyxor och massor med julkalenderpaket

Innehållet i paketen som jag ännu inte visat har varit det här - doftande värmeljus (de sparar jag på lite grann, härligt!), ett nystan lila Mollygarn, ytterligare mininystan (tror att det får bli en randig amigurumi modell strörre, så fina färger!) samt en tablettask som smög sig ner i min mage igår när barnen inte såg. Idag var det sonens tur att få ett ägg, ett sådant som dottern fick förra helgen. Jag kan faktiskt inte säga vad det var för ägg eftersom han smög iväg och öppnade det när jag inte såg :-) Däremot så såg jag att leksaken inuti var en bil, och det kan ju inte bli bättre, det är hans favoritgrej alla kataegorier.


De här muddbyxorna har jag sytt till dottern. Det är ingen mening med att visa midjan, de enfärgade gröna har mudd men på de andra hoppade jag över det. Eftersom de måste gå över knäna så har jag struntat i resår osv, och när skenan är borta så klipper jag antingen av en bit och syr på mudd eller så får det bli resår då. Allt för att byxorna ska kunna användas även sen. Det är jättekul och lätt att sy muddbyxor, jag har använt mönster från en gammal bok som jag lånat av mamma. Boken är nog från 80-talet och är från Ica Kuriren, men det är massor med bra grundmönster.

1 kommentar:

  1. Det var ett Cars-ägg. Vilka fina byxor du sytt!

    SvaraRadera