Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 28 december 2010

Till min hemlige vän!




Det här var innehållet i de sista kalenderpaketen. Julafton öpnade jag paketet med fina garnet Fabel i grönt. Då fick jag också veta vem min hemliga vän är: Maria/Seriously vars blogg du hittar här.

Jag måste verkligen tacka dig gånger tusen, det har varit superfina paket, och det har varit så kul att få öppna dem varje dag. Vi ses i Tissel & trasseltråden snart igen! Alla paket har varit bra, men knapparna är jag i hemlighet (öh...) lite extra förtjust i, det var så oväntat och de var så fina.
Understa bilden är med bara för att det visar färgerna i det fina fabel-garnet bättre än på den andra bilden. Det går också att gå in på Marias blogg och kolla in de fina sockorna hon stickat i garnet. I korgen ligger också ett gäng nystan mörkgrå Tildagarn som jag fick i julklapp av min farmor (tack farmor! Jag har varit på väg att ringa dig i flera dagar, förhoppningsvis hinner jag det innan du läser det här.) och 8 nystan mörkbrun muskat.
Så om någon orkat läsa ända hit: jag efterlyser ett par nystan mörkbrun muskat, färg 75, färgbad 18 eller 21. Jag har köpt precis så många nystan som behövs till min kofta, men är inne på fjärde nu och det känns inte som om garnet kommer att räcka. Så har du något hemma som du kan tänka dig att sälja till mig så hör av dig! Mail: denicesvensson@yahoo.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar