Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 11 januari 2011


Runt om i diverse bloggar har jag läst inlägg om det nya året - och om det gamla. Collage av pysslade saker, funderingar kring vad som gjorts, och vad som ska komma. Själv känner jag mig inte tillräckligt produktiv för det. Dessutom är 2010 ett år som jag helst vill glömma.
Istället så ska jag hoppa på en utmaning lite för mig själv sådär. Hos Stickfrossa läste jag om den här gruppen - 12in2011. Jag tänker inte gå med i gruppen, men själva grejen är att man under året ska göra tolv saker i garn som redan finns hemma. Det är helt ok att köpa garn alltså, och att göra fler saker, men målsättningen ska vara att använda det man har hemma.
Först ut blir mössan som jag stickar i gråbrunt och vitt restgarn. Jag har också det knasiga Wilmagarnet som jag lovat dottern att sticka något roligt i, ett fint nystan ljunglila mohair, ett kvarblivet nystan M&K EkoUll som skulle blivit muddar... Som alla andra så har jag en hel del allså. Jag får väl se hur jag lyckas.

På bilden äter min söta son marulk på nyårsafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar