Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 22 mars 2011

vår!


Jag vill gärna blogga men just nu har jag en period när inget blir färdigt. Den rosa koftan har halva framstycket kvar. Min kjol behöver fortfarande en knapp. Muddarna som har en virkad kant kvar ligger kvar i sitt skåp. Jag borde sy en mössa, men istället sitter jag framför tv:n och fållar en top. Jag började virka på en hjärtformad kudde men tröttnade efter två kvällar - vad långsamt jag virkar numera!


Marsutmaningen har hjälpt eftersom jag sätter tänderna - händerna- i mina önskeprojekt, men det vore ju kul att få visa något färdigt också.


Men det är i alla fall sol och vår, och på fredag åker vi på semester, så det kommer nog att vara tyst här tills i slutet på nästa vecka.


Under tiden: kan inte ni som läser här berätta för mig vilka ni är? Jag har ingen aning. Och var gärna med i min utlottning, jag har massor med tyg som jag vill bli av med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar