Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 17 april 2011



Jag är väldigt bloggsugen, men tiden går och jag får inget färdigt nu igen. Jag har en tunika till dottern nästan klar, det blir nog en singoalla, men eftersom jag inte bestämt mig för hur mycket ärmarna ska kortas så händer inget. Vi har köpt lite fina pärlor på Pärlshoppen, men de ligger kvar i sin påse, och stickningen på koftan går långsamt framåt.


Jag hade kunnat blogga om vår semester, men eftersom jag fortfarande inte kan föra över bilder till min minipc från nya kameran så finns inte så många bilder att välja på. Att jag ändå valde denna är för att dottern tagit den. Jag tycker ljuset i bilden är fint.


I helgen har jag bara varit ute i trädgården, det har varit helt underbart. På bara två dagar så blommar det överallt. När dottern blev bra, så tänkte jag att NU, nu är vår tid. Den känslan sitter i. Jag kan inte annat än vara lycklig. Det låter kanske konstigt, men att jämföra den här sommaren med förra sommaren, är som himmel och helvete. På riktigt.

2 kommentarer:

  1. Här hemma är det mycket som ligger ofärdigt tänk att det skall vara så svårt att färdigställa saker.
    Tänkte att denna vecka skulle bli göra färdigt allt halvfärdigt och inte börja på något nytt. Får se hur jag klarar första dagen.

    Visst har vi haft en härlig helg och skönt för dottern din att kunna röra sig fritt. Barn har ju spring i benen och extra mycket när våren är här.

    Nu hoppas vi att solen fortsätter skina på oss i veckan.
    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Härlig bil och härligt att livet ger dig lycka. Jag kan det där om himmel och helvete och nu, sen i somras strålar det lycka omkring mig, Ha det gott!

    SvaraRadera