Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 1 juni 2011

En award



Jag har fått en award igen, denna gång från Petra som har bloggar här och syr barnkläder under namnet PeLell. Jag måste erkänna att det gjorde mig lite extra glad att en tjej som syr ville ge mig en award - sticka och virka vet jag att jag kan, men självförtroendet när det gäller att sy är lite mindre :-)


Denna award ska man skicka vidare till fem bloggare med mindre än 100 följare, och min tolkning är då att man med hjälp av den ska upptäcka nya, mindre bloggar. Men man ska också berätta 8 saker om sig själv.


Här kommer mina svar:


1. Jag har två barn, men funderar på om jag inte skulle vilja ha ett till i framtiden. Det kommer dock att stanna på funderingsstadiet eftersom sambon är övertygad om att två är tillräckligt.

2. Istället för ett tredje barn, satsar jag lite på min karriär utanför pysslandet, och har fått en fin chans på jobbet till en ledarskapsutbildning som sträcker sig över ett år.

3. Ibland drömmer jag om att få jobba med att pyssla, sy, sticka och virka - men rätt snart kommer jag på att jag gillar det så mycket just för att det inte är ett jobb. Av den anledningen så tror jag att det skulle vara svårt för mig att ta beställningar, jag gillar inte måsten.

4. Avskyr sängkläder som legat en vecka i sängen, och byter dem därför varje vecka trots tvättberget härhemma.

5. Har just nu mani på pysselböcker, och har nog beställt en laddning stick/virk/sömnadsböcker i månaden den senaste tiden.

6. Tycker det är världens mysigaste när barnen vaknar på natten och kommer in till oss för att sova i vår säng. Passar på nu medan de är små.

7. Är så stolt så jag skulle kunna spricka över de två t-shirts jag sytt och kantat.

8. Önskar att jag stickade mycket fortare, har så många projekt att bli klar med :-)


De bloggar jag skickar awarden till är mina handarbetande pysselvänner på familjeliv. Alla i tråden som har en blogg kan känna sig manade, jag länkar till några här:









Jag har säkert glömt någon, men jag skyller på att det är alldeles för sent. Kanske fyller jag på listan, alla är värda att nämnas. Det finns också dem som har fler än 100 följare, kan tänka mig att jag fått med någon med många, men det struntar jag i.


Tusen tack i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar