Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 7 juni 2011

Man tager en gammal gardin

Axelbanden är alldeles sneda, så dem måste jag ändra på. Men här ser man i alla fall klänningsmodellen, som jag tycker är jtätefin.

Den här klänningen är en del i kursen som jag går på Klädskolan. Där ritar man upp mönstret själv efter egna mått i enlighet med deras beskrivning. Dottern sov när jag gjorde det, så jag mätte på en klänning och lyckades såklart få klänningen för liten. Jag fick därför sy in kilar i sidorna, och det blev helt ok, i alla fall användbart.




Fickan och kilarna är från ett tyg jag fått av mamma, jag har för mig att hon sa att det är en gammal gardin. Jag tycker att det ser ut som en äldre variant av jordgubbslisa. I mönstret skulle fickan vara mycket mindre, men jag tog såklart själva bilden och fick en stor ficka i stället.

4 kommentarer:

  1. Vad fin klänningen blev!. :-) Fickan var verkligen pricken över i. Och japp, det är en äldre variant av Jordgubbslisa/Stawberry Shortcake. :-)

    SvaraRadera
  2. Söt klänning! Gardiner är bra, jag har sytt ett förkläde till Lillasyster av en gammal jul-gardin =)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin klänning! Fickan blev ju hur söt som helst!! /Louise

    SvaraRadera
  4. Sött! Fickan passade ju perfekt! Kul att jag kunde inspirera dig med burkpimpningen! Nu ska jag bara komma loss och göra klart det sista på dem. Ser fram emot att se vad du gör med dina fulburkar ;)

    SvaraRadera