Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

lördag 9 juli 2011

Acessoarer

Dottern var bjuden på kalas idag, och eftersom sambon skulle bort och kalaset var en bit hemifrån, fick jag och sonen följa med. I sista stund kom jag på att sonen kanske skulle ha med en present han också, så jag sydde ett hårband. Har sytt ett till ett kalas förut, men du ljusrosa med stora vita prickar. De blir jättefina, och de är superenkla att sy. Mönstret är från en engelsk bok med mönster till barnkläder.

Dessutom blev det ett ugglehårspänne. Ugglan gick supersnabbt att sticka, inte alls svårt heller. Här finns mönstret. Min uggla blev dock mer lik en nalle - kan det bero på ögonen kanske?

Idag har jag dessutom försökt lätta lite på körsbärsträdets grenar - det finns hur mycket körsbär som helst! Dottern gav bort lite till kompisen också.

1 kommentar: