Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 7 juli 2011

Dagens skörd

Första skörden från jordgubbsplantorna vi fick av snälla grannen. Och ett gäng minismå smultron som växer utmed vår häck och under vårt körsbärsträd. Fantastiskt! Vi har bott här i fyra år, och det är första året som smultronplantorna - som föresten spridit sig dit alldeles av sig själva - faktiskt fått bär. Några plantor har jag grävt upp och planterat om, hoppas att de klarar sig.

Vid häcken växer de tillsammans med inte lika trevliga brännässlor, som jag brände mig på i tron att de var ofarliga vitplister medan jag smalade in allt rött och sött. Hur får man bort brännässlor egentligen?

Och så till slut - våra bullar med päron och choklad. Överströdda med pinjekärnor som dottern envisas med att kalla mandel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar