Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

måndag 4 juli 2011

Jag och barnen körde heldag i köket igår, trötta som vi var efter middagen med grannarna på lördagkvällen. Vi prenumererar på en tidning som heter Allt om mat, och i ett gammalt nummer av den fanns ett recept på en äppelyoghurtglass som vi gjorde. Glassreceptet kommer ursprungligen från den här boken, och eftersom glassen var så fantastiskt god så har jag letat efter denna bok i dag - slut överallt. Synd.

Vi bakade också bullar med päron, färskost och choklad och så gjorde jag en nötströsselblandning som man kan ha på det mesta. Det blev inga egna bilder, eftersom kameran låg på fel ställe (i relation till var jag befann mig) men gott blev det.

Idag skulle jag gärna sy lite eftersom jag hämtat ut ett paket med superfina tyger från Liandlo, men jag är för trött, så det blir stickning till Johan Falkfilmen på fyran. Semesterkänsla i hela kroppen i alla fall, trots att det är jobb som gäller den här veckan!

1 kommentar: