Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 7 augusti 2011

Chokladsockerkaka

Det blir inte så mycket pysslande just nu. Jag har varit fullt upptagen med att läsa böcker och bada. Imorgon är det däremot dags för vardag och jobb igen, så snart hoppas jag att något av alla mina pågående projekt är färdigt.

Idag har vi i alla fall bakat, eftersom kameran inte är laddad så hoppar jag över bilden (särskilt som det är en enkel och odekorerad vanlig sockerkaka, om än osedvanligt god). Däremot så bjuder jag på en länk till boken receptet är hämtat ur, en bok jag verkligen kan rekommendera. Hembakat av Erik Lanlard.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar