Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 18 augusti 2011

Efter eget mönster




Många bilder blev det. Jag ska uppdatera med en live-bild när jag hittat sladden till mobilen också. Tyget har jag köpt av i gruppen "Tygsamlarna" på Facebook, passar eftersom dottern varit inne på fjärligar hela sommaren. Tyget var smalt, så för att det skulle räcka till en lite vippig kjol fick jag klippa fyra våder. Jag blev inspirerad av en kjol som en i facebookgruppen "Vi sytokiga" sytt, och så tittade jag i en bok jag har hemma. Men mönstret ritade jag själv. Jag valde att ha en neutral färg och en mörkblå till tvillingnålen jag använde i fållen, helst hade jag haft vanlig raksöm, men jag vet inte om det blir så hållbart när tyget är lite stretchigt. Det blev en bra kompromiss tycker jag.

Mudden är vanlig vit mudd som jag fått av mamma, sådant som legat hemma och som ingen hade användning för. Tyvärr blev kjolen lite stor i midjan, så jag ska sprätta upp mudden och stoppa i lite resår i.


2 kommentarer: