Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

måndag 15 augusti 2011

Sommarminnen


På dotterns förskoleavdelning tar man med lådor med sommarminnen när terminenbörjar igen för hösten. Här har vi gjort en håv av ståltråd och lite rosa tyll, en hink av en kork till en ramlösa-flaska och dottern har ritat små fiskar som ligger i håven och hinken. Bryggan som hon stod på när vi fiskade gjordes av en kartongbit, och stenarna som finns bredvid verklighetens brygga limmades dit efter att ha plockats i Torekov.

Med mormor plockade hon kantareller och blev frälst i att rensa dem, så jag virkade en liten kantarell ur Annika Messings bok "Välkommen till virkligheten", dottern ritade en skog och en krympplastfigur var en orm som hon kanske hade kunnat se i skogen - det var dock oklart om hon verkligen gjort det.

Första tappade tanden lades i en ask som limmades på taket till lådan. Jag hade velat limma fast tanden i lådan, men det fick jag inte. Vi får väl se om tanden följer med hem igen, den andra tappade tanden hamnade nämligen på dagisgolvet.

För övrigt är lådan dekorerad med andra strandfynd. Jag hade tänkt lägga dit lite foton också, men jag tror att det räcker såhär.

I pysseltagen!

Det var så kul att göra lådan, pyssla ihop håven och fundera på vad vi egentligen hittat på som dottern vill berätta om. Jag tycker vi fick ihop en hel del roligt, för att vi badat och lekt behöver vi ingen låda för att minnas.


3 kommentarer:

  1. Men vad mysigt det där lät. Vilken underbar låda. Båda att få göra och att få ha kvar!
    Svar: klart du ska göra en kudde! Mina barnteckningskuddar är inte direkt finbroderade utan jag använder de stygn som faller mig in. Hör av dig om du vill ha en bit vadmal att brodera på så skickar jag det till dig. Kram!

    SvaraRadera