Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 27 september 2011

Småpyssel



Dottern och kompisen kom på att de skulle pyssla, och satte igång med det material vi hade hemma....



Sen hjälpte jag dem att göra varsin liten ask De har klippt och tejpat själva, jätteduktigt tycker jag. Egentligen skulle man klä askarna med fint papper, men tjejerna ville att den blå tejpen skulle synas, och då fick den förstås göra det.


Dockskåpsdockorna har packat ihop lite picknickmat i asken.

Slutligen skulle de sy varsin kudde till dockskåpsdockorna, men där tröttnade dottern så den blev aldrig färdig. Kompisen får inte vara med på bild, eftersom jag inte vet vad hennes föräldrar skulle tycka om det. Jag tror i alla fall att dottern ärvt det kreativa kaoset av mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar