Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 26 oktober 2011

tips på Halloween-utklädningskläder



Plankan nästa!

Utstyrseln består av en randig tröja (hemmasydd av mig, efter ett stoff&stilmönster), en handritat dödskalle som jag satt fast med säkerhetsnålar (eftersom jag inte vågar mig på applikationer än), svarta byxor, svart munkjacka och så en köpt pirathatt. Ögonlappen var lite jobbig att ha på sig, så den åkte snart av. Svärd var inte tillåtna på förskolan där dottern hade utstyrseln, så det blev en pinne.

Har man ingen hatt funkar en snusnäsduk bra också såklart.

1 kommentar: