Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 8 november 2011

en styck apful tröja

Såhär misslyckad blev mitt första försök till kuvertringning. Det lutar åt att jag klipper bort även kantbandet bak (det som syns fram) och syr dit ett nytt, jag gjorde det fram och det funkade. Jag är också rätt sugen på att sy in kalaset rätt rejält. Mönstret är från Sömnadsmagasinet, och jag sydde storlek 3 år - men det blev snarare 5 år, i alla fall om man går efter storleken på barnen i den här familjen.

Bara för skojs skull - min fina dotter hade tydligen fotograferat mig när jag vabbade i förra veckan, för jag hittade den här bilden i kameran. Så här ser det ut när jag sitter i mitt soffhörn om kvällarna, garnet ligger i en korg bredvid och datorn har jag oftast i knät eftersom jag brukar använda mönster som inte skrivits ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar