Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 1 november 2011

rustad

Haha, det blev en väldigt rolig och konstig bild det här, men det går inte ta någon bättre just nu - dottern är hemma och sjuk så vi är inomhus om dagarna, och på kvällarna är det mörkt - och det är ju själva anledningen till den väldigt märkliga bilden.

Jag har i alla fall stickat den här superenkla halskragen efter det här mönstret (bara resårstickning), garnet är det som blev kvar från en härva Duo/Järbo efter mössan Poppy.

3 kommentarer:

  1. Kragen ser jättemysig ut. Och jag håller med om att bilden blev lite mysko - du fick en gigantisk kind. :-D
    Hoppas ni snart mår bättre, för visst var du också förkyld?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Den ser riktigt härlig ut! Jag måste nog kolla på mässan efter ett ostickigt garn som jag kan sticka en sån till mig själv tror jag.
    Krya på er!

    SvaraRadera
  3. Stina: nej men, kinden är inte det mysko, det är PRECIS så jag ser ut :-) Haha. Måste ju bjuda på mig själv ibland också!
    Och ja, usch vad vi är förkylda, dottern har feber och jag är hostig. Mycket film blir det, och det betyder ganska mycket stickande för mig.
    Kram!

    SvaraRadera