Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

fredag 30 december 2011

Mitt 2011

I januari 2011 så blev jag kär i ett garn och lyckades reda ut ett klurigt stickmönster.
Privat - och inte garn/pysselrelaterat, så blev min dotter äntligen av med gips och skenor - även om hon knappt kunde röra sig för att hon var så stel.

I februari virkade jag en liten isbjörn till en av mina allra bästa vänners första lilla bebis.


I mars blev jag klar med min största garnmässiga prestation hittills - en kofta till mig. Jag är fortfarande sjukt nöjd med den, trots min stiffa min ;-)

I april blev jag klar med den underbara koftan/västen till dottern. Hon har tyvärr inte använt den så mycket, men jag älskar den fortfarande.


I maj virkade jag en hjärtkudde till sonens säng...


I juni blev jag klar med det syprojekt som jag är mest stolt över - klänningen som dottern hade på midsommar har både fint tyg, infodringar, veck och dold dragkedja. Även triljoners missar - men trots det har hon (och jag) fått många komplimanger för den.

I juli hade jag semester. Punkt.

I augusti sydde jag en kjol efter eget mönster. Superenkel variant, men ändå en milstolpe.

I september blev min fina snurrmössa klar. Älskar modellen, men dottern har knappt använt den.

I oktober hade jag strumpstickningspremiär, och upptäckte till min förvåning att hälar inte var någon match.

I november sydde jag ett tygmemory, den som fick dem använder dem som underlägg - passar såklart också väldigt bra.

I december sydde jag Rödluvan-tröjan och alltså applikationer för första gången i mitt liv.

Undrar vad jag kommer lära mig 2012?

Föresten:
Jag skickade kalenderpaketen till Virkaholic som bloggat om varenda paket. Mina fantastiskt fina paket syns alla på bild hos Drutten, om var den som skickade till mig. Dessutom fick jag ett litet kort med så fina ord på julafton, så jag blev alldeles rörd. Tusen, tusen tack!

4 kommentarer:

  1. Vilket roligt inlägg!! Förstår att du måste vara riktigt nöjd med din kofta! Den såg himlans fin ut!! Gott nytt år till dig! /Louise

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt SlöjdÅr! Tips: Nålbindning är himla trevligt att ägna sig åt. Lite meditativt i sin enkelhet. Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint du gjort under året! Koftan till dig själv är ju så snygg, och rödluvantyget önskar jag att jag köpt, det är ju så underbart, och du lyckades ju kanon med applikationerna. Jätte fint! Snurrmössan hade jag missat att du gjort.
    Och den där kluriga stickbeskrivningen på västen/koftan till din dotter...jag beundrar dig än att du rodde i hamn det. En dag kanske jag tar tag i min igen, och då kommer frågorna haglandes, var så säker!
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint!!! Tyg-memoryt var ett nytt tips, vilken kul idé!

    SvaraRadera