Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

fredag 6 januari 2012

Till min systers sambo

Imorgon kommer min familj hit och hälsar på, vilket har genererat lite jobb hos mig. Jag har sytt en del presenter alltså. Min systers sambo hade dåligt med mössor, och eftersom det tar lite tid att sticka en mössa (i alla fall för mig) så sydde jag två stycken, så får min syster kika in här och säga om hon tror hennes sambo gillar någon av dem.

Mönstret har jag fått av Liten Frost-Hanna, fast jag har ökat på hennes största storlek (56/58) lite grann. Det är en baggy modell, och när jag provade lite snabbt såg modellen jättefin ut på. Det mörkblå tyget är från znok tror jag, och det randiga har jag köpt på Tygsamlarna på FB. Jag upptäckte att jag har rätt ont om vuxentyger för män hemma :-)

Det är inte så mycket att säga om mössorna, men det är kul att ha dem bloggade så jag minns vad jag gjort framöver! Förutom mössorna så har jag en sak till min mamma. Till min farmor har dottern fått göra små tvålar med glitter i. Jag har också tänkt sy en grej till min mammas sambo, hoppas jag hinner det ikväll.

1 kommentar:

  1. Nice! Gjorde också en mössa nyss, fast inte lika snygg och välgjord, men den duger ändå. Mössor och halsdukar kan man inte ha för många av! :)

    SvaraRadera