Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 7 februari 2012

Helfärdig :-)

Mönster: Coffee date dress från Burda - gratismönster, men jag har gjort ett (halvt) misslyckat försök att fixa måtten så de passar mig bättre. Jag hoppade också över kråset - jättefint på alla klänningar jag sett med det, men inte riktigt min grej. Rosettskärpet la jag till istället, efter att ha sett en bild på Pinterest. Tut på det finns här, i slutändan blev det inte att jag följde beskrivningen, mitt skärp är mycket smalare bland annat.

Tyg: svart tyg som jag fått av mamma för ett tag sen, det är nog gammalt. Det grå är lite glansigt, vilket inte syns på bilden, köpt som stuv på Tygverket. Rosetten är i något krokodilaktigt rött & svart, också gammalt, från min systers tid på Mode&designprogrammet på gymnasiet.

Imorgon så kommer Karinottilia blogga om alla klänningar från sew alongen, jag länkar när inlägget är ute!

2 kommentarer:

  1. Tjoho!! Grattis till målgång! Vad fin den blev. Längtar till imorgon när vi ska ha klänningparad :)

    SvaraRadera
  2. Den blev ju jättefin! Snyggt med det vinröda mot de svarta och gråa.

    SvaraRadera