Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 28 februari 2012

Mjuka fairies

Dottern valde det här tyget själv, men när jag väl sytt något så har hon vägrat ha den på sig - tills hon blev sjuk, då gick det bra. Tyget är supermjukt, kanske beror det på det?

Modellen är en t-shirt som är lite a-linjeformad eller vad det heter, alltså utsvängd nertill, och lite längre fram än vid sidorna. Finns i en bok som heter "Sew things kids love". Jag har tidigare sytt leggings och linnen ur boken, och det är fina modeller. Jag förlängde ärmarna, men borde kanske inte gjort det. De såg så väldigt korta ut så jag ville inte chansa.
Den ser väldigt rymlig ut, men sitter fint på, särskilt med jeansleggings till. Tyget är från Strömming och verkligen jättefint i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar