Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 15 mars 2012

Iris visa



Jag har vågat klippa i ett av mina finaste tyg, Iris visa från Strömming. Det finns inte att köpa längre, men jag har hört från en säker källa (Strömming själv) att med lite tur så kan det komma i annan färgställning framöver.

Mönster: Empireklänning från Minikrea. Lätt att sy, lite väl lång modell, men det är bra, då passar den längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar