Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 18 april 2012

Använd det du har - projekt 3

Hejsan, här är jag!
Klänningen är från Burda style nummer 12/2011, och borde varit lätt att sy men eftersom de krånglade till det så förbenat i beskrivningen så har jag sprättat fler gånger än jag vill tänka på.
Tygerna - det ljusrosa har jag fått av mamma, jag tror att det kommer från när min syster gick modelinjen på gymnasiet för fler år sen än vad jag vill tänka på, och det mönstrade är en liten rest från en byxdress jag klippt ut till dottern. Den ska väl också sys ihop framöver, men eftersom det är ett sommarplagg så får den vänta lite grann.

Jag har varit rätt trött på sista tiden, men börjar komma igång igen nu. Funderar på att börja sälja lite grann av det jag syr. Så om någon som läser har något önskemål, skriv en kommentar med din mailadress så ska jag se vad jag kan göra. Jag har så mycket fina tyger hemma, så jag kan omöjligen använda allt för eget bruk.


3 kommentarer: