Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 1 maj 2012

Helikoptrar x 2

Nu får jag hoppas på att inte Louise ser det här (jag har varnat henne ;-) ) men detta är kläder som är på väg hem till hennes två fina söner.
 Linne och shorts till lilla pojken... Kantbanden var rejält meckiga, men jag fick till det ok. Öljetterna ser ojämna ut, men det är på grund av resåren, de sitter faktiskt jämt annars.

Och så byxor till stora sonen. Applikationen blev till för att jag lyckades trixa till tyget i overlocken så kniven skar hål på tyget, och det räckte inte till ytterligare ett par byxor. Men det gör nog inget, helikoptrarna är så galet söta.

Tygerna är från Lilofant, men jag tror att de är helt slutsålda.

2 kommentarer: