Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

fredag 8 juni 2012

Finaste tjejen



Nämen, vad är det som ligger här på stranden?

Jaja! Det var finaste tjejen i en alldeles ny klänning, som tog årets första dopp. Ett nakenbad i lilla sjön några minuters gångväg från vårt hus.


Tyg: marinblå och vitrandig campan, köpt av Martina på Wcollection, och så ett rött tyg med vita stjärnor (vävt) som jag köpt för länge sen i gruppen Tygsamlarna på facebook. 
Mönster: en tunika från Ottobre 3/2012 som jag gjorde om till klänning. Jag förlängde helt enkelt bara tröjdelen och de två kjoldelarna.

Den här gången gick sömnaden fantastiskt bra. Nu vet ja varför jag misslyckats så med bandkantningen de senaste månaderna. Jag har ju gjort alldeles tvärtom hur jag brukar göra. Bästa tuten finns hos Bessemess, det är ju den jag använt förr, innan jag fick hjärnsläpp!

2 kommentarer: